Självupptagna människor

Jag har lite jobbigt med självfokuserade människor. De som hela tiden pratar om sitt och beklagar sig för det de inte "har" osv.


Alla har vi nog sådana dagar, perioder men nu menar jag när självfokus är en egenskap hos en människa. Ordet egenskap klingar, i alla fall i mina öron, positivt men alla egenskaper är långt ifrån positiva. Att vara självupptagen är inte positivt.


Dessvärre saknas ofta självinsikt hos dessa människor med så de inser inte att de kanske borde släppa lite på sin självupptagenhet. Ta in resten av världen, vara lite tacksamma för allt bra och fint.


Jag mäktar inte med att lyssna på dessa människor i längden. & lyssnar jag så blir jag bara irriterad, framförallt när det beklagas över allt som saknas i deras liv. Blinda blir de för det de har och som åskådare och åhörare lackar jag ur fullständigt. Då använder jag ordet ORKA! som jag annars avskyr. Jag ORKAR inte med dom!



Kommentarer
Mia

Kan inte göra annat än instämma!

Hoppas att du och familjen mår bra :)

2011-10-01 @ 23:13:23
URL: http://cirkuspuman.blogspot.com/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0