Overall

När det kommer till vinterklädnad till barnen så läser jag gärna test, jämför och grejar. Vill att det ska vara bra grejer de har på vintern, vind- och vattentätt, slitstarkt och en hyffsat lätt mundering (lätt att röra sig i). Det är värt lite extra pengar att se till att ens ungar är hela, torra och varma på vintern främst med tanke på de senaste årens vargavintrar.

Reima har jag alltid tyckt varit kalas och kört på det märket senaste åren. Även Didriksson har haft riktigt bra vinteroveraller. I senaste numret av "Vi föräldrar" var det ett "Bäst i test" av vinteroveraller. Reima var bäst sen minns jag inte tvåan men trean var Kappahls Kax overall. Jättebra recension till en helt annan peng än t.ex Reima. Så denna kollade jag upp lite närmre och kom fram till att den varit kalasbra enligt de som haft den till sina barn.

Förra året var första året de hade den overallen på Kappahl och några veckor innan årets kom till butikerna så hade folk börjat fråga efter den då de varit så nöjda med den förra året.

Så nu är det upp till bevis. Ja åkte nämligen till Kappahl förra veckan och köpte den till Lova. Det är hon (snart kommer Elliot) som är i störst behov av en bra funktionsoverall. Den fanns i svart, blått, rosa och rött. Valet hamnade mellan röd och rosa.



Det fick bli den rosa faktiskt. Den var lite roligare i nyansen än den röda.

Hoppas vi ska bli nöjda med den, av det jag synat så verkar den jättebra.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0