Skyddsnät

Vad har hänt med det s.k skyddsnät som jag trodde var ganska bra i detta land? Eller var det bara jag som just trodde att det var bra? Mammor mördas, mammor och pappor mördar sina barn och detta som påföljd av en massa historik hos myndigheterna om misshandel, hot, vanvård, psykisk ohälsa osv. Inget görs och det slutar alltför ofta med oerhörda tragedier. Är det resursbrist som gör att så många människor som anmäler det ena efter det andra inte får någon hjälp? Eller har det spridit sig någon konstig syn och förvrängda bedömningar av graden allvarlighet i anmälningarna som gör att det inte tycks vara så viktigt att gripa in? Jag förstår faktiskt inte. Jag förstår inte att alla dessa otäcksheter tillåts förekomma i ett sådant land som Sverige.


Vi kommer aldrig komma ifrån att det finns idioter, människor som lider av psykisk ohälsa, har grava psykiska störningar, inte kan skilja på rätt och fel osv för det har alltid funnits och kommer alltid att finnas. Men nog måste vi kunna begränsa dom genom att stoppa och hjälpa dom på vägen, genom att ta omhand de som utsätts för deras hemska handlingar och beteenden.


Jag finner inte ord för de känslor som brakar loss inombords när jag läser att små barn mördats, att mammor som levt under hot under lång tid till slut får sätta livet till. Vad är det som är så vansinnigt svårt för detta samhälle att lägga kraft, energi och resurser på allt sådant????????


Nej men istället för att upprätta särskilda instanser för detta så bygger vi T.E.X en jäkla stor idrottsarena som kostar fantasisummor för det får vi ju i alla fall in en massa pengar på i längden. Pengar! Det är där det sitter, SOM ALLTID! Vad är några människoliv jämfört med en stor inkomstbringande arena, lite svinn får man ju räkna med. Jag kokar inombords!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0