Idag kom kallelsen...

...som jag väntat på men ändå våndats lite inför. Elliot ska till Vårdcentralen nästa fredag. För ett par månader sen upptäckte/såg jag att hans pann/skallben liksom växte utåt som en plog. Svårt att förklara och det är inte iögonfallande när man ser honom men när man iakttar honom lite mer ordentligt så syns det och framförallt så känns det. BVC sköterskan såg det när jag tog upp det och hon kände att det var likadant ända upp till fontanellen. Hon pratade i sin tur med läkare som ville kika på det. Därav kallelesen.

BVC sköterskan sa att vi inte skulle oroa oss. Pojken går upp fint i vikt, växer som han bör och är framåt i sin utveckling. Följer sin egen kurva och avviker inget från genomsnittet, även huvudomfånget.

Jag försöker inte oroa mig men likt de allra flesta föräldrar så är min största skräck att mina barn ska drabbas av något allvarligt.

Jag tänker att det inte är någon mening med att oroa sig och ta ut saker i förskott men i detta fall lever hjärnspöken loppan i skallen ändå. Får inte alla föräldrar som söker för något "problem" hos sina barn höra att de inte ska oroa sig och får inte vissa av dom ändå sen en diagnos som ibland är förankrat med en kamp om livet mot döden.

Doktorn kommer avgöra på fredag om det behövs en röntgen eller om vi ska avvakta och se vart det tar vägen. Han är ju så liten än. Allt är så mjukt i honom än så det har ju goda chanser att rätta till sig om ingen misstanke om något allvarligare finns.

Jag ber en stilla bön att allt ska vara okej med vår lilla älskling...



Kommentarer
Anonym

vad kul att du trivs :D

ja visst är den helt fantastisk :D

2012-02-03 @ 19:30:15
Lilla Elin [drömmen om ett barn]

vad kul att du trivs :D

ja visst är den helt fantastisk :D

2012-02-03 @ 19:30:22
URL: http://lillaelins.blogg.se/
Om 4barnslivet

Mamma-oron kan man inte råda över...man oroar sig!



Min svägerska röntkade sin flickas skallben. Allt var OK. Kommer säkert gå bra! Håller tummarna.

Kram!

2012-02-04 @ 07:40:19
URL: http://www.treungar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0