Östgöte som jag är...

...så är jag faktiskt barnsligt road av att vår nya lilla sessa här i Sverige blev Hertiginna av Östergötland.

När jag såg Prins Daniels tillkännagivande om lilla tösens ankomst så blev jag både full av beundran och rörd. En hyffsat vanlig kille som gift in sig i kungadömet och klarar det galant. Han ger en fin blandning av det representativa som han sig nu bör och av den människa han faktiskt är. Kan inte tänka mig en bättre prins. Hans känslor över denna lilla nya människa som kommit till dom grep tag ordentligt och jag slussas tillbaka på en mikrosekund till den magiska och underbara känsla som upprymmer hela ens kropp när man fått barn.

INGET annat existerar, det är här och nu och man är helt uppslukad av lycka över denna lilla människa.

Jag hoppas att media uppfyller deras önskan och låter dom vara lite ifred en stund nu. Alla nyblivna förstagångsföräldrar vet ju hur mycket det är att ta in och man ställs inför ett helt nytt liv. Fyllt av kärlek, beskyddande, oro och rädsla.

Så småningom vill man ju gärna se en liten bild förstås :-) Kan tro att hon är söt.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0