Torra händer?

Så fort det blir lite kallt ute så fullkomligen skriker min hud (än mer än annars) efter fett och fukt. Händerna får direkt små, små sprickor som svider och kliar. Varken tjusigt eller behagligt. Så hittade jag den här på city gross när jag handlade för någon vecka sen:



Ni fattar ju själva, inte kan någon tillverkare vara så dum att den använder ordet SOS utan att produkten lever upp till det (?)! Jag föll för det i alla fall och kände att jag måste testa. En liten tub med trögflytande innehåll. Den gör susen! Smörjer mig kanske 2 ggr per dag och det är STOR skillnad på mina händer.

Dunderkuren är ju att smörja på nästan lite överflödigt och sen dra på ett par plasthandskar (funkar med tunnare vantar med) och ha dom på över natten. Det är nästan lite bebislent över huden när man tar av handskarna på morgonen.

Niveas Hand Balm SOS 39:90 kr. Testa om du är en torrboll som jag ;-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0