"Ut med skiten (tomtarna)"

Jag är en av dom där som vänder mig mot att julen stökas ut så fort själva julhelgen är över. Det känns som det går i linje med den stressiga och forcerade tillvaro som är idag. Det är sååå mysigt med jul men i mellandagarna är det knappt värt skiten under skorna och UUUUT ska det. In med tulpanerna och ut för att leta vårtecken. Människan är hela tiden på väg, bort från nuet. Sorgligt men det är faktiskt så.

Dessvärre har jag sista åren känt att jag börjar dra mig till skaran slänga-ut-julen-så-fort-den-är-över. MEN jag har svårt att förkasta den. Däremot har jag insett att jag ska vara en av de där tidiga, ni vet dom som sätter upp pynt, ljus, stjärnor och stakar sådär i omvärldens icke accepterande. Varför? Jo för att det är INNAN jul jag njuter, jag myser med ljusen, tycker tomtarna är gulliga och känner en mysig känsla inombords. & det är väl då man ska njuta. Så nästa år ska de upp tidigare, i slutet av november för att få känna myset ordentligt. Sen kan jag med gott samvete och utan en massa "äckelkänslor" packa ner dom fint i alla lådor ett par dagar efter jul.

Anledningen till mina funderingar: imorgon ska granen som barrar något alldeles förjordat ut och tomtar och pynt ska förpassas ner i sina lådor. I väntan på jul 2012...



Kommentarer
Om 4barnslivet

Jag slängde ut julen tidigt i år:)

Hoppas ni får en fin lördag idag!

Kram på er!

2012-01-07 @ 07:36:46
URL: http://www.treungar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0