Vi har fel på vår box

Den ska fixas i veckan men så länge får vi hålla tillgodo med kanal 1,2,4 och 6. Jag tittar inte mycket på tv men när jag gör det så blir det ju oftast ett evigt zappande mellan sunkig kanaler som erbjuder mängder av IQ badboll i deras programtablå. Visst ett skönt slapp ibland framför en serie som inte kräver något annat än att titta, garva eller sova är inte så dumt men inte för ofta.

Tack vare boxens haveri så har jag sista dagarna sett progam med innehåll som fyllt hela min själ. Dokumentären om paret Carl-Axel och Monica Ekman blev jag helt uppslukad av. Pensionerade tandläkare och kirurg startade de upp ett volontär arbete i Kenya. Han även gammal fotbollsdoktor. Barnhem för flickor, skola, ett kämpande för att stoppa omskärelsen av flickor och mycket mycket mer innehöll deras arbete. Vilka vackra människor. Vilka storverk.

Dokumentären visar även Monicas väg mot att somna in, cancer i ryggen tog hennes liv. Mycket tragiskt. Men blir människor någonsin änglar i himlen så är hon garanterat en av de vackraste. För man kan väl knappast bli annat än det när man varit en ängel på jorden.

Kanske visas den på svtplay, kolla på den i så fall.

Här finns lite att läsa om dom.



Kommentarer
Malin

Ja det vad supersmarrigt :-) Mm, vet känns jättetråkigt. Saknar er och tänker på er ganska ofta. Vi får kolla upp någon dag hur det passar och slå slag i saken :-) Och du jag tycker din blogg duger bra som den är ;-) Kram till er!

2012-01-15 @ 19:56:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0