Kan ni hjälpa mig att välja?!?

Jag har sen jag var liten flicka varit sååå förtjust i vagnar, barnvagnar. Liggvagn, sittvagn, syskonvagn, you name it ;-) Detta har följt med mig från barn till vuxen. Jag är helt såld på barnvagnar och jag kan inte hjälpa det. Som 11-åring när min fina syster kom så trånade jag efter denna barnvagn och att få köra liten bebis däri :-)
 
Nu har jag ett sulkyproblem och barnvagnstiden är ju snart över för min/vår del så det är faktiskt lite jobbigt, hur löjligt det än må låta :-S
 
Vi har idag en Emmaljunga scooter och en Kronan men vi behöver bara en sulky och av utrymmesskäl egentligen (då vår hall är liten och vi inte har någon grovingång till tvättstugan och vi måste gå genom huset för att komma dit).
 
E= Emmaljunga scooter
K= Kronan sulky
 
Sitten:
E: Bra sitt som känns rymlig och komfortabel 
K: Sittdelen känns mindre och inte lika komfortabel som E
 
Ihopfälld:
E: Liten ihopfälld
K: Mycket liten ihopfälld
 
Färg:
E: Röd, som är en av mina älsklingsfärger och denna är riktigt starkt klarröd
K: Svart med ljusgrå solkeps
 
Ryggläget:
E: Mycket enkel att fälla och höja ryggstödet på
K: Enkel att sänka ryggen på, svårare att höja
 
Ihopfällning:
E: Enkel att fälla ihop
K: Lite svårare att fälla ihop än E men det är ju å andra sidan en säkerhetsgrej kan man tänka
 
Hjulen:
E: Breda, ej lufthjul
K: Smala, lufthjul som gör det enklare att köra och skönare att åka i vagnen
 
Sufletten:
E:
Något slapp och något kort
K: Stabil och bra och med en utfällbar solkeps är den toppen i regn, sol och blåst
 
Handtaget:
E: Höj och sänkbart, knapparna sitter på insidan av handtaget vilket känns osmidigt
K: Höj och sänkbart, knapparna sitter på yttersidan och är lätta vilket gör det lätt att reglera höjden
 
Jag tycker så himla mycket om båda vagnarna men kan inte välja, varken ur funktionssynpunkt eller "skönhet" :-)
 
Emmaljunga Scootern
 
Kronan
 
Tycker ni något? Delge mig era åsikter? Kanske har ni testat någon eller rent av båda vagnarna? Hjääälp ;-)
 
 
 


Kommentarer
Anna

Helt klart kronan! Vi tänker behålla våran så länge den behövs. V är supernöjda med den.

2013-04-21 @ 08:01:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0