Müsli och flingor

Jag har aldrig varit någon müslimänniska utan jag gillar flingor. Naturella flingor, kanske med någon torkad frukt i men inget annat. Barnen vill också ha flingor. Jag är supernoga med att det är nyttiga flingor. Skulle aldrig någonsin köpa lionsflingor, chokladdoppade eller liknande till barnen för då kan man lika gärna slänga fram varsin godispåse till dom på morgonen. Barnen däremot skulle ju bli superglada om dessa flingor fick följa med oss hem från affären någongång men tyvärr.
 
Men så läste jag för en tid sen undersökningen kring våra flingor och müsli i butikerna och där fanns flingor och müsli med som jag trodde inte innehöll särskilt mycket socker men som visst gör det (inte kollat ordentligt och fattat läget). & svenska utbudet av dessa frukostprodukter slår i många fall USA frukostprodukter i sockerhalt och då snackar vi ju "landet socker och fett" liksom! Inte bra alls!
 
Barnen äter dom som de brukar för dom funkar bra om än det var lite mer socker i än vad jag trodde men själv skippar jag mina Kellogs special och har nu gett mig på müsli :-) 
 
 
Den här är så himla god! Jag riktigt längtar efter att få äta min fil och müsli på morgonen. Finns ju dock ett par minus. De är oförsvarbart dyra och att få namnge jordgubbar som en ingrediens när förpackningen innehåller 0,7% jordgubbar borde vara förbjudet. En och annan millimeterstor röd bit syns emellanåt i blandningen.
 
För övrigt är den supergod! :-) & ger mig inte den där känslan av att ha stoppat in 1 dl sågspån i munnen som många müslis gör.


Kommentarer
Veronica

Jag brukar också tycka att det verkar bara så dyrt med müsli! Men dom såg riktigt goda ut och Paulins müsli har jag sett i flera "hälso" bloggar så då är dom ju säkert nyttiga iallafall;)

2013-04-08 @ 23:18:09
URL: http://4livliga.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0