Att jag aldrig lär mig!

Men det är ju så gott! Kantarellstuvning på varma mackor! Åh det är sååå gott, kantareller överhuvudtaget är så otroligt gott. Det blir liksom fest i munnen när kantareller intar den MEN dessvärre, som med all annan svamp, så blir det allt annat än fest i min mage. Jag blir helt uppblåst i hela magen, det värker, den lever rövare och jag blir illamående.
 
I små mängder går svamp bra, som i sås men inte i stuvningar osv där det är massor svamp.
 
Men jag kan ju inte motstå dessa små rackare så jag får skylla mig själv :-O
 
Dagen har för övrigt varit toppen, vi har umgåtts med syrran, Adam och Andreas. Sen blev vi bjudna på lunch hos Andreas föräldrar. Första gången vi träffade dom och vilka underbara och mysiga människor. Varma och goa båda två. & världens godaste mat! Viltgryta med vildsvin och älg i en underbar sås, kokt potatis, sallad, hemkokt gelé, pressgurka, äpplemos, vinbärsdricka. Mmmm! & allt hemmagjort!
 
Vi åt med riktigt duktig aptit kan jag säga och Lovafisan har för första gången ätit älg och vildsvin, hon visste inte om det förrän efteråt. Tur var nog det för hon hade nog aldrig ens smakat om hon vetat, haha! Nu åt även hon, mest kött och sås :-)
 
Nu ska jag ta min kantarellvärkande mage och krypa till kojs! Lite words in a pic, wordfeud och facebook får avsluta min kväll i sängen.
 
Sov gott fina!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0