Det är dags för omställning!

Måste börja med att skriva att jag nyss läste en krönika som flera länkat till på Facebook. Det är fler än jag som tänker dessa tankar såhär dagen innan skolstart, läs här
 
Jo som hos så många andra är dagen för omställning här. Imorgon ska de små till dagis, F börjar jobba efter 6 veckors ledighet och de stora två börjar skolan. 
 
Dagen har präglats av visst vemod men det är även skönt. Skönt att komma tillbaka till ordningen, rutinerna. Sen skulle jag gärna slippa det ekorrhjulsliknande som drabbar vardagen efterhand men just det här med att många rutiner naturligt faller på plats igen är så himlans skönt. Det blir ju gärna lite slarvigt med det mesta såhär under långledigheter ;-)
 
Jag vet inte om jag berättat det här men jag ska ju hoppa i skolbänken igen :-) Men skolan börjar först om 2 1/2 vecka och det känns också fint. Fint att alla andra i familjen kommer igång med sitt och kommer in i det innan det är dags för mig.
 
Ansökan i april, webtest i maj och personlig intervju i juni. Besked i slutet av juni. 450 sökande, 50 uttagna till intervju och 36 st antagna till utbildningen. & jag var en av dom! Otroligt roligt! Jodå skräckblandad förtjusning är det, ska bli så himla roligt att plugga och få läsa om intressanta saker men nervöst, är ju hur längesen som helst sen jag pluggade och nu ska man lyckas få ihop allt med stor familj osv. Men jag hoppas hoppas att det ska gå bra!
 
Just det, behandlingspedagog är det jag ska läsa till. 2 är och det är en yrkeshögskoleutbildning. Wish med luck please :-)
 
Nu ska här sägas godnatt till en blivande sjätteklassare och en blivande åttondeklassare :-) Minstingen sover sen ett tag och Lova har vi nyss fått av denna 
 
 
& det var inte det lättaste för denna lilla fe hade då rakt inga planer på att komma i säng skapligt :-P
 
Men nu är det HÖG tid!
 
Hoppas ni får en fin måndag allesammans!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0