Nostalgi

Så var det då dags att ikväll tappa upp och provsmaka röda vinbärssaften som stått och runnit av knappt 2 dygn och fått en gnutta (!) socker tillsatt.
 
 
 
Färgen nästan giftigt läcker, tänk då så underbart att dricka och veta att det inte finns ett enda E-nummer i utan bara bär, vatten, vinsyra och socker.
 
Jag slussades tillbaka till barnsben och mormors goda röda vinbärssaft. Alla liter röda vinbär jag som barn hjälpte mormor att plocka med några kronors lön men bästa lönen var hennes saft och goda gelé. Nostalgi.
 
Jag kan inte säga att min smakade som hennes men då det är många år sen jag drack hennes så var detta så nära jag kunde komma. Syrlig och söt alldeles samtidigt.
 
Mmmmm!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0