Gör det du kan mot cancern!

För en liten tid sedan kom det upp ett ärende på Matkassen på Facebook från en tjej som behövde mat och lite grejer till sig själv och sin 2-åriga gosse. Mamman 23 år hade problem med försäkringskassan och dess utbetalningar i sin sjukskrivning pga svår cancer. Efter att hon mottagit hjälp så skrev hon ett brev till Matkassen som de publicerade på sin blogg. Där berättade denna unga flicka att hon blev lämnad av sonens pappa i samband med när hon fick cancerbeskedet. En oerhört smärtsam historia men en väldigt stark och kämpande tjej.

 

Igår kväll skrev Matkassen på sin sida och på sin blogg att tjejen försämrats svårt och nu kämpade för sitt liv på sjukhuset. Kl 22.11 igår somnade hon in med sin lilla gosse i famnen och familjen omkring sig.

 

Jag gick sönder helt inombords. Ilska och fullständigt förkrossad kände jag mig, denna unga flicka som precis påbörjat sitt vuxna liv och denna lilla gosse som nu står helt utan föräldrar.

 

Den här sjukdomen slår familjer i spillror, orsakar fruktansvärda smärtor både fysiskt och mentalt för den sjuka och oerhörd smärta för omgivningen.

 

Barn förlorar sina föräldrar. Barn ligger själva i plågsamma smärtor och vet att döden står på vänt.

 

Det är så fruktansvärt så jag inte finner ord!

 

Så ge det ni kan till Cancerfonden och Barncancerfonden! Varenda krona betyder något. Vi måste hjälpas åt att kämpa för att minska dödligheten i denna vidriga sjukdom och det kan vi genom att tillsammans bidra till forskningen!

 

Ingen har frikort i denna sjukdom, rätt som det är kan det vara du, jag, någon av våra barn eller våra närmsta anhöriga, vänner….

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0