Kaffe mitt i natta!!!

 
 
Sitter här med kaffekoppen, alldeles för sent för kaffe egentligen. Klockan är snart 23 och då ska man inte dricka kaffe men insåg att jag var för mycket uppe i varv för att lägga mig så jag kunde lika gärna ta mig en kopp.
 
Precis när jag kommit till Veronica så ringde Marren (brorsans sambo), hon skulle åka och jobba och brorsan skulle till jourcentralen i Lkpg med Ewelyn då hennes hand som hon brände i fredags hade svullnat så de behövde barnvakt till resten av barnaskaran. Veronica och jag har inte setts på några veckor och eftersom tiden blev knapp så fick vi dra "the shortversion" av senaste tiden. Tiden fullkomligen flög iväg. Fika, prata, prata och prata. En mysig stund ♥ 
 
Snöyra hela vägen hem till brorsan och Marren men det gick bra. Behövde nog inte vara där i mycket mer än 1 1/2 timme för det gick snabbt på jourcentralen. Ewelyn stumpans hand var ok, läkningsprocessen var igång som den skulle och anledningen till svullnaden var ett alldeles för hårt virat bandage. Klåpare på Vårdcentralen som gjort det!
 
Pussade en trött liten Ewelyn godnatt och rattade hemåt. Nu har jag röjt för det såg ut som ett bombnedslag när jag kom hem och det värsta jag vet är att komma upp till kaos på morgonen.
 
Ska slurpa i mig kaffet, kolla lite bloggar och sen knoppa.
 
Sov gott fina!


Kommentarer
Louise

Jag har beställt den på Bamba.se

Tur att ni hann surra i turbofart när du blev tvungen att rycka ut som barnvakt. Även en kort stund med en kompis är värt myyyycket :-)
Önskar dig oxå en fin onsdag och jag hoppas du kunde sova trots den sena kaffekoppen :-)
Kram!

2013-02-06 @ 08:04:32
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Veronica

Tråkigt att det inte blev så lång stund med väninnan men vad gör man inte för sin familj:) Skönt att det inte var något allvarligt med handen! Det här med kaffe sent på kvällen har jag aldrig tänkt då mycket på, speciellt inte på den tiden jag rökte, då var det en kaffe och en cigarett innan läggdags! Haha.

Jag "skäms" fortfarande för mitt hår och knackar det på dörren när jag går utan peruk så hoppar hjärtat upp i halsgropen, det är något jag går och bearbetar varje dag! Jag har olika delmål med att komma vidare i mitt "accepterande" av sjukdomen, tex var första att inte känna mig skyldig att berätta att jag tappa mitt egna hår när någon kommenterade att mitt hår alltid såg så fint och perfekt ut, utan bara tacka för komplimangen om jag såklart inte själv kände att jag ville berätta:) Sen var det. Riktigt skönt att först skriva om det här i bloggen när jag skulle hämta nya peruker! Det kändes lite som att jag blev fri:) och ännu mer när jag la ut bilderna utan peruken!
Mitt nästa steg är att gå till simhallen och simma och basta utan peruk! Det är ändå som att jag går och spänner huvudet på ett speciellt sätt när jag har peruken på mig och eftersom det är syntet så bleks det i klor så jag kan ju inte blöta håret i simhallen. Oj känns mycket som ett beklagande svar:) Hoppas du inte blev uttråkad! Kortfattat just nu är jag mycket så att det ska vara på mina villkor om håret. Ibland kan jag visa mig för någon utan peruken och ibland vågar jag verkligen inte!

Hoppas du har en trevlig och fin dag dag!
Har du några speciella planer?
Kram

2013-02-06 @ 11:35:52
URL: http://4livliga.blogspot.se
Mamma till Amelia Alfons Malva Vilde

Hoppas kaffet smakade bra och att du kunde sova gott sen:)!
Kraaaam!

2013-02-06 @ 11:47:38
URL: http://www.treungar.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0