Magnetröntgen

Idag har jag varit på MR för undersökning av magen och statusen på min magsjukdom. Inte alls min grej att bli inkörd på en brist i ett "rör" i en "maskin" och bli liggandes där i 30 min. 
 
 
 
Men det gick okej, svårt att ta djupa andetag och hålla andan liggandes på mage dock. 1,5 liter kontrastvätska skulle jag dricka först och det är verkligen inget trevligt på fastande mage. Jag frös, fick huvudvärk och blev illamående men det positiva är att de gjort om kontrastvätskan så den smakar inte på långa vägar så illa som den gjorde förr. Dock blir jag helpaj i magen efter så känner mig lite småtjorvig nu.
 
Man får även kontrastvätska rakt in i blodet samt en spruta som ska verkar lugnande på tarmarbetet och den blir man torr i munnen av och får synrubbningar så jag kände mig nästan full när allt var klart och det tog en stund innan synen blev normal.
 
Börjar känna mig ganska härdad vid det här laget, många undersökningar har jag gjort såsom, ultraljud, gastroskopi, rekotoskopi, coloskopi, datortomografi och nu magnettröntgen. Men nu ska det nog vara lugnt med undersökningar ett tag igen :-)
 
Nu har lillsnodden sovit sin halvtimmaslur så dags att väcka honom. Tror det blir att vi går ut en sväng i friska luften.
 
Vad gör ni idag?


Kommentarer
Veronica

Urs och fy tack och och lov har jag aldrig behövt ligga i en sån.
Vad är det för magsjukdom du har? Är det något som besvärar dig i vardagen? Kram

2013-02-13 @ 17:30:28
URL: http://4livliga.blogspot.se
Louise

Det där lät verkligen inte kul :-S Vad har du för åkomma?

Det där med att komma in i tänket ang viktminskning är inte helt lätt. Jag har försökt nu i två veckor och det går så där, försöker tänka på vad jag stoppar i mig men ibland kan jag inte stå emot suget, grrr.

Hoppas du har en fin kväll, kram!

2013-02-13 @ 20:24:28
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Veronica

Jo den sjukdomen har jag hört om. Går du regelbundet på kontroller? Hoppas inte att du regelbundet behöver pka in i en sån apparat!

Jag försöker intala mig och vänja mig vid att det får "räcka" med fyra barn:) Jag tänker och känner precis som du om den lyckan och glädjen och all mys med en liten bebis! Och varje ålder har sin charm! Min älsta är 7 år så längre fram blir bara överraskningar:) jag känner bara att min kropp är så mätt på att vara gravid och pendla upp och ner i vikt så mycket och psykiskt så tycker jag att det är väldigt påfrestande att vara gravid!

Känns skönt att jag började skaffa första tidigt så är det inte än försent att plugga:) eller det är väl aldrig försent:)

Haha jag och mitt minne! Jag har helt glömt det där receptet!
Jag lovar att du ska få det senast imorgon! :) Blev sugen på den nu igen då den är så himlans god:)

Sov gott! Kram

2013-02-13 @ 20:40:33
URL: http://4livliga.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0