Operation av Elliots trasiga läpp

Läkarna inne på US såg direkt att det Elliot slagit upp på läppen inte skulle komma att läka ihop så biten var tvungen att opereras bort och sen sy ihop allt.
 
F och Elliot hann ner till operationen innan jag kom men sen satt vi båda med honom på uppvaket och 1 1/2 timme tog det ganska precis innan han vaknade i sin lilla säng, skrutten. Då fick han komma upp i pappas famn och fortsätta slumra lite.
 
 
Läppen var såååååå fin mot innan! & han var så duktig lilla gossen så mammahjärtat blir alldeles genommjukt. Han var mer bekymrad över kanylen i armen än om läppen.
 
Efter 1 timme på uppvaket fick vi komma upp till avd igen och där ville de se att han åt, kissade ordentligt och kvicknade till och blev lite mer sitt "gamla jag" innan de släppte hem honom.
 
 
Vällingen smakade mums och han fick behålla den :-) Jag var kvar i 1 1/2 timme på avd sen åkte jag då jag var tvungen att åka hem och fixa mat och greja till övriga. När jag åkte hade han ännu inte piggnat till ordentligt och hade inte kissat. Men det tar olika lång tid för olika människor att komma igång efter en narkos. Han satt i alla fall och mös i famnen på F när jag åkte och han blev inte ledsen, hade han blivit det hade jag nog inte åkt. Då hade vi fått lösa det praktiska här hemma på annat sätt.
 
Väntar nu på att F ska höra av sig med lite lägesrapport och under tiden börjar jag med mat.
 
Han är fantastisk vår lille fina Elliot ♥ och det är så skönt att allt gått bra och att läppen kommer bli hel och fin.


Kommentarer
Louise

Men lille gubben då :-( Såg bilden längre ned och hans läpp ser ju inte alls bra ut. Att vc inte gjorde mer är ju helt sjukt. Skönt nu i alla fall då det är opererat och kommer bli bra men onödigt synd om han ju. En tapper liten herre :-)
Hoppas de har fått komma hem nu och att helgen ändå blir bra :-)
Kram!

2013-02-01 @ 21:30:00
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se
Veronica

Åh duktiga gosse!!! Jag tyckte det var jobbigt för mamma hjärtat att se när min dotter vaknade upp efter narkos.. Men ho var ledsen när hon somna så då var hon jätte ledsen och förvirrad när hon vakna också! Idag känner jag mig bättre i min gravida kropp och har jobbat hela kvällen så det var nog en allmänt dålig dag igår:) kram

2013-02-02 @ 23:01:42
URL: http://4livliga.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0