Utvecklingssamtal

F tog gympan med Lova ikväll. Hon fullkomligen älskar gympan, hon längtar verkligen till varje torsdag och börjar fråga redan efter någon dag när det är torsdag igen :-)
 
Utvecklingssamtal med Wilmer idag och det gjorde mammans hjärta alldeles varmt. Det mesta visste jag ju om honom men det är ändå roligt att höra att hans engagemang, fina sidor och ambitiösa sätt även visar sig utanför hemmet. En snäll kamrat, är alltid glad och positivt inställd, arbetar bra och lugnt i klassen, läxorna är alltid välgjorda och han presterar riktigt bra på proven, så sammanfattade läraren det hela när samtalet närmade sig sitt slut.
 
Wilmer har varit en snäll och mjuk pojke sen han var liten men han har skinn på näsan också och står för vad han tycker och säger ifrån om han tycker att något är galet. Alltid noga med sina läxor och pluggar mycket inför proven.
 
Ibland får jag dock påminna honom om att sänka kraven lite men jag pratade med läraren om detta och det var inget som de kände var ett problem och det känns skönt. 
 
Jag försöker mata mina kids med att man alltid ska förbereda sig ordentligt och göra sitt bästa men att det inte är något konstigt eller dumt/fult med att misslyckas och göra fel. Det är ju liksom en del av livet och man lär sig även mycket av det.
 
Det är en otrolig förmån att få vara med och se dessa små människor växa upp och bli individer i det stora samhället. 
 
Med det säger jag go´natt för nu är jag så trött att ögonen går i kors :-O


Kommentarer
Louise

Vilken kille :-D Visst är det härligt att få höra positiva saker om sina barn, en lättnad.
Din Wilmer verkar mycket duktig på att ta eget ansvar över sina läxor och prov. Wow säger jag, här hemma får jag tjata mig blå och det krävs en hel del av mig att sitta mycket med honom och förhöra och förklara.

Angående skrattande profil undrar jag inte om vi alla ser lite knasiga ut då hihi :-) Jag får i alla fall värsta dubbelhakan då så därför är det bättre att se lite grym och hård ut ;-P
Kramis!

2013-02-15 @ 08:46:45
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0