Vilken miss!!!!!!

I denna familj har vi salvor av alla dess slag. Allergier som ger eksem, torr hud, eksem utan förklaring osv. All medicin och salvor förvarar vi i en medicinlåda oåtkomlig för alla barn i familjen MEN vissa salvor ligger högst upp på badrumshyllan.
 
Ikväll när jag duschat så gjorde jag som jag gör varje kväll oavsett jag duschat eller inte. Jag smörjer hela kroppen och till vissa delar har jag specialsalvor. Ansiktet är en av dessa delar som har sin special, kortison. Jag smörjde således även ikväll runt och på ögonbrynen, runt näsan, runt- och i öronen, med kortison.
 
När jag sen tar tuben för att skruva på locket så vänder jag på den och ser en helt annan text än KORTISON!!!!
 
Jag har tagit gubbens gamla specialsalva för fotsvamp och smörjt mig med!!!!!!!!!!
 
De är lika i storlek, i färg och nästintill lika på baksidan så jag reflekterade inte förrän jag tog tuben och då redan hade gnuggat denna salva noga, noga in i huden kring problemområdena!
 
Hade inte en susning om att denna fotsvampkräm låg på samma hylla :-O
 
 
 
 
Ni må tro att jag gnuggade och GNUGGADE för att få bort den för inte vet jag vad en fotsvampskräm gör med den tunna och känsliga (i mitt fall väldigt känsliga) hud i ansiktet.
 
Huu vilken miss, men jag tror jag överlever ;-)
 


Kommentarer
Mallan

Åh nej, hoppas det går bra!

2013-06-26 @ 22:52:28
URL: http://onapinkpalehorse.blogspot.com
Veronica

Haha vad roligt det var att läsa. Allså jag kan tänka mig att du tyckte att det var skit äckligt men jag kan trösta dig med att vi har varvat den krämen och den kortison salvan du igentligen skulle ha på hela valles kropp:) så det är nog ingen fara men jag förstår hur du måste tänkt när det står fotsvamp på tuben..!

2013-06-26 @ 22:54:58
URL: http://4livliga.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0