Andrahandsmarknaden

Ja jag älskar den, andrahandsmarknaden. Jag vet inte hur mycket jag har köpt och sålt under åren på exempelvis Blocket, Tradera, lokala loppisar osv. Jag måste även få skryta med att jag ofta göra riktiga fynd själv, hittar finfina grejer till oförskämt bra priser. Jag är även noga med som säljare att aldrig ta några överpriser, det vara skäliga summor som är överkomliga för alla i princip. Lite det som är grejen med andrahandsmarknaden.
 
På den lokala loppissidan på Facebook har jag sålt en hel massa grejer (även köpt mycket) och de pengar jag förra året fick in på sålda grejer finansierade stora delar barnens vinterklädesinköp i höstas. Så innan jag gjorde stan för att handla deras termosar, jackor osv så tömde jag burken med pengar från sålda grejer vilket kändes oerhört bra :-)
 
Det jag eller någon annan tröttnat på, inte längre kan ha, bara vill byta ut osv finns alltid andra som vill ha, kan ha, önskar. Så det är verkligen toppen!
 
Bild från google bilder
 
Handlar ni saker på det här sättet eller vill ni helst att det ska vara nytt?


Kommentarer
Veronica

Tack kära du<3 jätte gullig body!!
Kramis

Jag är beroende av tradera haha, jag säljer massor där och ibland köper jag nått! Har köpt mycket kläder till bebisen där!
Det går ju att sälja allt! Jag lägger ut det mesta för bara en krona om det är något jag gärna vill ha mer betalt för så lägger jag ut det för 5, 10 eller 15 kr ibland:)

Det är skoj när man kan göra fynd:)

2013-03-12 @ 18:45:57
URL: http://4livliga.blogspot.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0