Påskafton

Gårdagen blev en mycket trevlig dag och med alldeles för mycket godsaker både i matväg och sötsaker. Som vanligt vid alla dessa högtider :-P
 
Min morfar följde med igår med, snart 90 år gammal så vill han inte så ofta följa med längre när det är kalas och liknande. Han orkar inte riktigt samt att han hör dåligt och är lite småvimsig till och från :-) Men igår var han pigg, han hängde med i samtalen, hade en bra "hörseldag" och var vid gott mod. Så roligt att se honom så.
 
Tänk om 10 år blir han 100 år, man vet ju hur fort 10 år går och tänk att ha levt i 100 år! Nu kommer han nog inte finnas med oss så länge, han vill för det första inte det själv och sen är 10 år som går så fort en ganska lång tid för en gammal människas hälsa. Men för var gång  vi ses honom såhär så är det en stor tacksamhet att han finns hos oss ännnu.
 
 
Idag är det hemmafix. Färdigställa Lova och Elliots rum samt lite småfix med Wilmers rum. Ut måste vi ju med, solen rooopar!


Kommentarer
Louise

Trots att jag bor här uppe tycker jag det är lika roligt varje gång jag ser en ren hehe. Vi har väl inte några renar just här i Umeå men så fort man ska köra iväg en bit finns chansen :-) De här renarna såg vi nog ca 30 minuter norr om Umeå ;-)

Jag börjar egentligen jobba på måndag, alltså om en vecka men det blir nog en sjukskrivning till att börja med. Jobbar som montör på Volvo Lastvagnar här i stan :-)
Jag hade mest ångest över att lämna Edvin på dagis men nu fick vi ju en dagmamma och det känns så mycket bättre. Imorgon ska vi hälsa på henne och barnen :-)

Hur har ni haft det i påsk? Ätit god mat och alldeles för mycket godis? Det har i alla fall jag :-D hehe måste nog ta tag i vv:andet igen ;-)

Har inte heller riktigt hunnit med bloggande och att läsa bloggar men nu är ju självaste påskfirandet snart över :-)

Kramis!

2013-04-01 @ 13:05:59
URL: http://blandatmedlouise.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0