Imorse ville jag byta med gubben minsann!!!

Det vill jag inte egentligen. Byta med gubben alltså. Inte alls. Men vissa svaga stunder kan ju enkelheten locka.
 
Komma upp till ett sovande hus, äta frukost, fixa sig lite snabbt, ta den fixade matlådan ur kylskåpet och ge sig iväg.
 
Det kändes en smula lockande imorse kan jag säga.
 
Lova var tröttare än tröttast så det tog huuuur lång tid som helst att få liv i henne och när hon äntligen började vakna till ja då var hon arg som ett bi. Skulle inte klä sig.
 
Jag tvättade som en tok i slutet på förra veckan och i lördags och ändå hittade jag inga byxor till Elliot imorse. Vilket trams! Ungen har ju massor byxor. Till slut hittade jag ett par bland den ännu ovikta rena tvätten. 
 
Så ytterkläder. Jag ropar till mig Elliot och känner en förnimmelse av en laddning nr 2 i blöjan. Jodå. 08.00 var klockan och Julia börjar 8.20. & om det bara hade varit en laddning i blöjan :-S Upp på ryggen och i byxorna. I byxorna. Ni förstår!? Jag hittade ju bara dom byxorna!!!! 
 
Leta Leta leta. Inga hittades. Fick bli ett par som ligger på vänt för att växas i.
 
Kommer ut i bilen, inga barnstolar i bilen!! Nu är tålamodet bortblåst! Hämta stolar, fixa och trixa fast dom (som inte är gjort i en handvändning). I med barn och iväg. 08.18 släpper jag av Julia i skolan. Ojoj!
 
& om den där handbromsvajern som tydligen gick av igår hade klippts av igår som den skulle och inte hängt under bilen och skrapat och slagit upp i underredet så det lät som allt skulle slås sönder under bilen så hade kanske inte tålamodet krackelerat fullständigt. Men det gjorde det då. Aaagghhh!
 
Vi hoppas på en bättre morgon imorgon :-) & imorgon har de minsta bara 3 timmar på dagis så om de inte skulle vilja gå så behöver de inte.
 
Gó måndag på er fina!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0