Av barn får man veta sanningen

Här hemma är vi ganska oblyga när det kommer till kroppen, om någon står i duschen så är det ingen slår bakut om någon annan i familjen kommer in för  hämta något eller så. Står jag avklädd och håller på att klä mig och någon av barnen kommer så är det ingen av oss som lyfter på ögonbrynen för det. Jag vill att barnen ska ha en sund och naturlig inställning till kroppen och nakenhet. Utan överdrift åt något håll. Vi springer ju inte runt nakna här och är någon nudistfamilj, haha men inte heller ser vi det som konstigt eller pinsamt om man är inte klädd och någon i familjen kommer.
 
I alla fall, från barn från man höra sanningen! För ca 10 år sen när Julia var 5 år och jag stod på toaletten och höll på att ta på mig bh:n så kommer hon in och säger efter en stund: "-Mamma när jag blir stor ska jag också ha sådär långa och fina tuttar som du har!". Hon menade det ju som något snällt och även att jag skrattade åt det hon sagt så såg jag till att hon inte förstod vad jag skrattade åt. Utan lät henne få känna det hon kände och tänkte att hon en dag kommer inse att det där med långa tuttar kanske inte alltid är så smickrande ;-) Om än naturligt :-)
 
Nu är Lova 5 år och idag utspelade sig ungefär samma scen på morgonen. Dock med helt andra tongångar, haha!
"-Usch vad äckliga dina tuttar är mamma. Och fula!" Hahahahaha! Nu vet jag inte hur många tuttar hon sett men hon har ju inte mycket att jämföra med men ändå var mina så fula. Hahaha, jag skrattade gott!
 
Har väl skett en del på 10 år, två graviditeter och två långa amningsperioder samt viktnedgång och tjusig uppgång igen men känner jag den där lilla damen rätt så hade hon tyckt samma sak för 10 år sen :-)
 
Barn är underbart ärliga ♥


Kommentarer
Melanie

Men va härligt!! Vi har samma synsätt här också, inga konstigheter! :)

2014-04-05 @ 18:13:17
URL: http://enlitendelavmig.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0