Dåliga ursäkter minsann!

Har ni någonsin sådana där dagarna när ni gör allt annat än det som ni skulle göra?
 
Jag har en sådan dag idag. Jag borde, skulle och behöver plugga men finner liksom inte lusten. Idag är självdisciplinen på botten, lusten att läsa finns inte alls och jag hittar på precis vad som helst istället för att sätta mig med plugget.
 
Ni vet sådär att man hellre skulle gå lös med kamen på mattfransarna, städa ventiolationsöppningarna med tandborste och stryka hela familjens nytvättade strumpor hellre än att ta tag i det som borde/skulle/behövs göras.
 
Dumt så dumt men jag vet ju att jag hinner mitt skolarbete ändå. Så kanske är det det som gör att jag smiter (?). Men den goa känslan av att vara färdig i god tid, känna att det inte hänger över mig är liksom inte stark nog idag.'
 
Jag har tvättat, vikt tvätt, gjort kålpudding och ätit det till lunch, bakat sockerkaka och kolakakor, förberett kvällens middag, dammsugit och surfat på nätet. & inget av detta var något som jag egentligen behövde göra idag eller som jag tänkt göra.
 
Dammsög gjorde F igår på dagen, kålpuddingen blev till för att jag blev så vansinnigt sugen, den planerade ugnstekta falukorven hade absolut kunnat tillredas när det ikväll är dags för middag, bakningen var ett infall, tvätten var absolut inget akut. Men nog är det skönt att ha fått lite gjort :-)
 
 
Men nu ska jag faktiskt ta mig i kragen och sätta mig en stund innan familjen kommer hem.
 
Önskar er en fin start på nya veckan!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0