Personlig utrustning

Vi har några inslag av utomhuspedagogik i vår utbildning vilket är jätteroligt. Om 2 veckor ska vi på läger, ons-tor, och idag fick vi lägerprogrammet samt lista över vad vi ska ha med oss.
 
Personlig utrustning:
* Fältmässig klädsel med ombyte, flerskiktsprincipen. Viktigt är att undvika bomull närmast kroppen, bomull drar till sig fukt och orsakar nedkylning. När det gäller strumpor och underställ är ull och konstmaterial att föredra!
* Vindtät jacka
* Underställ
* Arbetshandskar
* Mössa
* Ätverktyg och kåsa Kniv
* Rejäla skor, impregnerade. Gärna 1 par i reserv + reservsockor
* Hygienartiklar, handduk, badkläder
* Ficklampa
* Sovsäck, liggunderlag, öronproppar
* Penna och papper
* ”Utetofflor” + badrock/handduk vid samebastu och vakbad
* Vattenflaska, ev. petflaska
* Tändstickor, tändare
* Regnställ
 
Min första tanke när jag läste var, herregud ska vi bli ruinerade för att åka på ett 1nattsläger med klassen!!!
Jag äger inget underställ, inga arbetshandskar (om inte trädgårdshandskar räknas ;-) ), inga impregnerade skor, ingen ordentlig sovsäck, inget liggunderlag och inget helt regnställ.
 
Vi ska sova i militärtält så en BRA sovsäck behövs ju samt liggunderlag. Vi ska vara utomhus hela tiden oavsett väder så man måste ju ha BRA och SLITSTARKA kläder.
 
Känns bara lite sisådär att man ska behöva köpa en massa grejer för denna korta lägervistelse. 
 
Mössa har jag i alla fall. & penna och papper. Hahaha! Kan nog ordna med ätverktyg, kniv, vattenflaska, ficklampa, hygienartiklar, handduk här hemifrån med :-D :-P
 
Jag tycker om skogen och göra sånt här men det är ju med familjen och då behöver man inte ha värsta utrustningen utan man tager vad man haver och gör bästa möjliga med det man har.
 
Något scout har jag aldrig varit och kommer aldrig bli heller...
 
 

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0