Telefonköer

Jag har funderat en tid över mitt csn och har nu i veckan jämfört med kursare och insett att jag har allt ifrån 2500-5000 kr mindre än många. Då har jag ju då 4 barn som man får extra för och de jag jämfört med är de jag känner bäst och de har 2 respektive 3 och inga barn alls. Mycket märkligt.
 
Så jag ringde csn igår och det fanns en ganska enkel förklaring till detta och om man bortser från telefonköer och lite pappersexercise en relativt enkel lösning. För jag ska ha mer pengar än vad jag får :-) Eftersom jag ansöker för 1 år i taget och inte för 1 termin i taget så kommer jag dessutom få lite retroaktivt för hösten.
 
Det känns himla bra, synd bara att detta missats från början. Som student är man ju inte fet i plånkan precis så varje krona är viktig.
 
Hur många minuter, eller snarare timmar jag spenderade i telefonköer igår törs jag knappt tänka på. Först Skatteverket, sen csn, sen försäkringskassan och sen skatteverket igen. Puh! Så nu väntar jag på papper som kommer nästa vecka som ska skickas till csn och sen drar den lååååånga handläggningstiden igång. Sist jag gjorde en ändring tog 6 veckor innan jag fick beslutet.
 
Men det kan det ju vara värt :-)
 
 
Man inser ju dock att ovan instanser helst inte vill ha samtal utan mesta möjliga ska man själv göra via självservice eller internet, främst Försäkringskassan. För huu vilka väntetider i telefon.
 
Hemknappen på min Iphone har slutat fungerar så så fort jag ska gör anågot får jag stänga av och sätta på mobilen. Hittade en kille på fb som lagar sådant så F är nu iväg med telefonen för att få den fixad.
 
Sen ska vi fixa till oss och åka till goda vänner och äta, mysa och kolla mellon!
 
Önskar er en finfin lördag ♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:
Kommentar:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

Trackback
RSS 2.0